czwartek, 8 stycznia 2015

Paczulowo mi - post zapachowy

Bohaterem dzisiejszego pachnącego postu są kadzidełka i paczula.
Kadzidełka odkryłam bardzo dawno temu. Był początek lat 90-tych a ja chodziłam do liceum. W moim mieście powstał pierwszy sklep o nazwie "Indyjski". Oprócz odzieży, biżuterii i kaset magnetofonowych z muzyką sprzedawano tam kadzidełka. Wybór nie był zbyt duży. Raptem kilka kolorowych opakowań zadrukowanych po indyjsku. Kupowałam je w ciemno i uwielbiałam gdy dom napełniał się ich aromatem. I tak przyzwyczaiłam się do używania kadzidełek, choć ten sklep już dawno nie istnieje. Kupuję je gdzie indziej.
Od Firmy
otrzymałam ostatnio opakowanie kadzidełek o zapachu paczuli. Od razu moje myśli zaczęły krążyć wokół pytania jak pachnie owa paczula. Ładnie brzmiąca, melodyjna, ale nie kojarząca mi się z niczym nazwa sprawiła, że włączyłam laptop i zaczęłam szukać informacji o owej roślinie. Aby mi się przyjemnie surfowało na podstawce do palenia umieściłam jedno z kadzidełek i zapaliłam je.
Momentalnie moje mieszkanie otulił intensywny aromat. Jak pachnie paczula? Moim zdaniem pachnie ona orientem. Pachnie intensywnie, a jej zapach przypomniał mi od razu wcześniej wspomniany sklep indyjski. No właśnie, zamknęłam oczy, puściłam wodze wyobraźni i poczułam się jakbym była w Indiach.
Krzew paczuli pachnie intensywnie piżmem i pochodzi z Azji. Uprawiany jest w wielu krajach. Ma swoje zastosowanie w przemyśle perfumeryjnym i kosmetycznym. Paczula świetnie nadaje się do pielęgnacji skóry zarówno suchej jak i tłustej. Ma zdolności odstraszające insekty. Ja osobiście przetestowałam jej wpływ na osobę chora na grypę (męża), która miała bardzo intensywny katar i zatkany nos. Zapach paczuli okazał się tu zbawienny i pomógł udrożnić drogi oddechowe. Zatem paczula ma z całą pewnością właściwości lecznicze, ale jest też używana w świątyniach jako kadzidło. Jej zapach ma pomóc umysłom w medytacji.
W tym miejscu pozwolę sobie napisać jeszcze słów kilka o kadzidełkach. Są one starannie ręcznie wykonane, elegancko zapakowane i w pełni naturalne. To produkt ekologiczny, który sprawi, że Wasz dom będzie pięknie pachniał, a równocześnie nie zanieczyścicie świata. Jaki jest efekt tych kadzidełek? Działają odprężająco, relaksująco, ponoć są też afrodyzjakiem. Ten produkt gorąco polecam. Pachnąca Szafa ma w swojej ofercie także inne aromaty kadzidełek. Sprawdźcie pod linkiem jakie http://pachnacaszafa.pl/sklep/49-kadzidla-zapachowe#.VK5gH3s8Wfg



1 komentarz: