czwartek, 18 września 2014

Catherine de la Gletais "Selena Gomez. Księżycowa dziewczyna"


Wydawnictwo Feeria
data wydania 2014
stron 208
ISBN 978-83-7229-415-9

Selena znaczy księżyc

Książkowa opowieść o Selenie Gomez to propozycja Wydawnictwa Feeria dla młodych czytelników. Ja, choć mam trochę więcej lat też pokusiłam się o jej przeczytanie. Jeśli myślicie, że przed lekturą byłam fanką tej zdolnej, młodej damy to się mylicie. Nie oglądałam żadnego filmu w którym grała, nie słuchałam jej muzyki (chyba, że miało to miejsce przypadkiem w samochodzie, a ja o tym nie miałam zielonego pojęcia). Dlaczego zatem przeczytałam tę lekturę? Otóż na portalach plotkarskich, które niekiedy przeglądam rzucały mi się w oczy artykuły o związku panny Gomez z Justinem Biberem, a zdjęcia jej osoby zaintrygowały mnie. Po prostu Selena moim zdaniem to bardzo urocza kobieta. Byłam zatem ciekawa jaka była jej droga na szczyt. Jak osiągnęła sukces.
Przeczytałam i obejrzałam kilka jej teledysków. Piosenki spodobały mi się, a działania na rzecz charytatywny Gwiazdy podbiły jej notowania u mnie. 
Kim zatem jest Selena? 
 
Dziewczyną, która do sławy i popularności doszła ciężką pracą. Naprawdę ciężką pracą, wyrzeczeniami. W pełni wykorzystała swoje talenty i słusznie ma wielu fanów i fanek na całym globie. Jej matka okazała się wspaniała kobietą, która wspierała córkę i świetnie jej doradzała, dodawała otuchy. Dobrze ją wychowała i ukształtowała. Czy dorosła Selena nie pogubi się w życiu? To już zależy tylko od niej. 
Wielkie brawa biłam matce Seleny, która pojawiła się w jej życiu, gdy Mandy miała zaledwie 16 lat. Młoda mama doskonale poradziła sobie z trudną rolą w tak młodym wieku. Poświęciła swoją młodość na rzecz wychowania córki, która od dzieciństwa zaczęła realizować marzenia matki. 
Dzięki lekturze prześledziłam losy Seleny od kołyski po wejście w dorosłość. Prześledziłam spełnienie marzeń pewnie niejednej dziewczynki na całym globie. Czy warto być sławną? Czy łatwo jest stracić prywatność i anonimowość na rzecz popularności i fanów? To pytanie nurtowało mnie po przeczytaniu książki. I jakoś trudno mi znaleźć na nie wyczerpującą odpowiedź. Lektura o Selenie odsłania kulisy amerykańskiego showbiznesu i nakreśla jego blaski i cienie. 
Atutem książki jest jej łatwość odbioru, użycie prostego języka oraz zwięzłość. Te cechy z pewnością ułatwią lekturę młodym czytelnikom i fanom Seleny.

2 komentarze:

  1. Ja się jednak nie skuszę. Osoba Seleny mnie nie interesuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Selena jest mi obojętna, więc pozostawię tę lekturę jej fankom.

    OdpowiedzUsuń